westpunt, grote knip, kleine knip en nog 15 ander stranden

10 november 2014

In de morgen werd ik door elvis gebelt hij klonk duf weet je zeker dat je weg wilt tharyik zo ja elvis en jij ja als jij echt wilt hahaha moest lachen om hem ik zei als je echt geen zin hebt niet speciaal voor mij doen jawel ik kom eruit e pik je op. Anderhalf uur laer stond hij voor de deur en daar begon onze reis naar westpunt voor curacaose begrippen erg ver uurtje rijden ongeveer met de auto. We zijn eerst naar de noordkust gereden daar kwamen we op een weg wat ze de dump plek noemen en datwas te merken ook stapels met vuil lag daar gewoon overal en nergens lijken van honden oo wat een nare lucht hing daar zeg bah en dan die warmte en niet windstil. We reden stukje verder naar zee daar zag je overal kadavers en stukken ingewanden drijven, elvis vertelde me dat je daar niet het water in moest vallen want de haaien houden de plek daar goed in de gaten om een lekker hapje eten te scoren. Helaas hebben we in die tien minuten geen haai gezien dus kom een keer een dag terug en ga lekker in de stank zitten want wil zo graag een haai in het wild zien dat ik de stank voor lief neem. We zijn verder gereden en langs camp o gekomen dit is de hoerenkeet van curacao en als ik goed begrijp houden de dames die merendeels uit colombia komen om de 3 a 4 maand wisseling van de wacht als ze een leuk zakcentje hebben verdient je kan daar voor 50 gulden al een leuke meid en een w.. scoren, ik ga daar ook nog een keer heen op Girls night op de dinsdag er benieuwd want ik hoor dat er een leuk sfeer is en veel gezelligheid. Elvis en ik zijn verder gereden onderweg nog 1 x gestopt om een vitamine-energie biertje te kopen no alcohol maar kon niet echt aan de smaak wennen. We zijn naar ongeveer 8 stranden gereden de grote knip en de kleine knip het was erg druk daar want veel locals familys zijn zondags vrij en gaan uitgebreid daar chillem met muziek hangmat barbecue veel eten drinken erg gezellig en leuk om te zien allemaal. Bij het laatste strand hebben we gesnorkeld blue bay hete het geloof ik we zijn een aardig einde gaan zwemmen van het strand tussem de rotsen erg vermoeid want ik had geen flippers bij mij maar ooo wat was het koraal hier mooi zeg en die vissen allemaal zo kleurijk ik heb zelfs een waterslang gezien maar raakte hierdoor wat in paniek wat heb echt angst tegen die beesten brr elvis zei dat die beesten echt niks doen zolang ze zicht niet aangevallen voelen anders bijten ze wel. Op een gegeven moment zag elvis een octopus we hebben diep adem gehapt en zijn richting bodem gedoken zoon 3 meter schat ik en hebben een soort water met bleek op de octopus gespoten zodat hij coördinatie verliest en uit zij holletje kwam en zich zo beter laat vangen. Toch was het een soort gevecht elvis draaide meteen zij hoofdje om en hersenen eruit zodat hij geen pijn leide of ons ging happen er kwam ontzettend veel inkt vrij en die noppen kleefden aan elvis en aan mij dit voelde vreemd aan en kreeg je ook niet snel los ondanks dat het beestje al dood was we hebben hem in het net gelegd en meegeno en naar huis de volgende dag zou elvis hem gaan bakken en meenemen naar het werk zodat we hem lekker konden oppeuzelen. We zijn rond zes uur weer terug gereden naar huis. Onderweg heb ik elvis getrakteerd om een lekkere sate pinda met frietjes wat er goed inging. Diezelfde avond heb ik nog met een boy van cas abou gechilt aan de caracas baai met een lekker aardbeien wijntje erbij hijnwas erg aardig alleen merk ik dat alle mannen hier grote players zijn en altijd iets van je terug verwachten ben niet op zijn zoen ingegaan ook al was hij kwa uiterlijk zeker niet verkeerd. Rond 1 uur naar huis gegaan en ben heerlijk en voldaan in slaap gevallen wat een super dag.