gezin en school cartagena

24 januari 2015

Ik werd door rastaman afgezet bij de family in colombia, zei woonden in een wijk die beveiligd was met allemaal tralies en hekken. Ze waren erg vriendelijk en werd goed ontvangen ook woonde al een aantal weken een man in huis die ook de curcus spaans deed. De maandag om acht uur begon mijn eerste les spaans dit ging in een rap tempo omdat we maar vier uur daags les hadden. Na schooltijd waren er activiteiten zo gingen we een dag naar de moddervulkaan om daar heerlijk in de modder te baden erg goed voor de huid maar aan de ene kant als je ziet hoeveel mensen daar ingaan in het best onhygiënisch je moest er dus niet te veel bij nadenken haha. Oo wat een lol hadden we daar het leek wel alsof het door mensenhanden gemaakt was maar het bleek toch echt iets van de natuur te zijn en de vulkaan was rond de 300 meter diep de grond in je bleef drijven het was net alsof je gewichtloos was. Na gebaden te hebben in de modder werden we in het meer gewassen door vrouwen ik wou uiteindelijk een stukje zwemmen maar werd tegen gehouden door de locale bevolking omdat er piranhas en aligators je dan gezelschap zouden houden en met een duim minder het water uit zou komen geen goed plan dus. Later zijn we weer de bus ingestapt en terug naar cartagena gereden. Over cartagena ben ik super te spreken het is een oude koloniale stad wat op de wereldgoed erflijst staat je hebt de oude en nieuwe stad de oude staat tussen de muren in die dag de na ben ik na schooltijd over de muur gewandeld rond de stad erg mooie kleurijke gebouwen met mooie terassen aan de voor en achterkant ook de mensen in deze stad zijn erg gezellig gastvrij er word veel gelachen en overal waar je komt in elke straat draaien ze muziek salsa bachacha en merenque vandaar dat iedereen arm of rijk zich goed voelt ze kennen hier niet dat je om 10 uur het geluid zacht moet zetten de volume knop gaat alleen maar harder☺ ook is het er heel erg veilig dat komt ook omdat er wel 100erde politie agenten staan en rijden overal worden fruitshakes gemaakt heerlijk en dat voor omgerekend 70 cent ik ben dan ook 9 dagen in de stad geweest zo leuk en prettig voelde ik me daar in die 9 dagen ben ik 1 keer naar het strand geweest deze was helaas niet zo mooi omdat er allemaal wolkenkrabbers voor staan want de zee is in het nieuwe gedeelte. De laatste dag dat ik in cartagena was heb ik een bus geboekt die mij naar tolu zou rijden vanuit daar kon ik een aantal eilanden bezoeken de bernardus eilanden. Erg spannend dus wat zou ik daar weer gaan beleven