van curacao naar suriname

23 februari 2015 - Paraty, Brazilië

Over curacao kan ik veel over vertellen maar dan zou ik alleen maar over feesten en zonnen praten en lekker met het scootertje heen en weer tuffen wel is er een kennis van mij langsgekomen en een beginnende vriendschap op de proef gesteld we kregen van veel mensen te horen hoe het kwam dat wij met elkaar bevriend waren omdat we beiden zooveel verschillen juist dan kan je veel van elkaar leren en we kunnen om elkaars humor lachen zei droog en sarcastische ik soms ook wel een beetje van beide heb. ik weet eigenlijk niet eens wat voor hokje je mijn humor kan stoppen mischien recht door zee een flapuit zonder na te denken hm tja daar ga ik eens navraag over doen an mijn vrienden als ik terug kom. Ook kan ik goed met haar communiceren en zij met mij dus ja dan is het al wel vriendschap we hebben maby beiden een keer na elkaar toe ergenissen gehad ik naar haar omdat ze ze opruimerig is en zij over mij omdat ik een sloddervos ben hhehe waar ik toch wel van geleerd heb ik heb een super tijd gehad en beleefd en weet gewoon met heel mijn hart dat ik hier voor langere tijd wil zijn. Na curacao ben ik naar suriname gevlogen toen ik weg van curacao vloog kreeg ik het toch best wel even moeilijk had weer eens de tranen in mijn ogen maar heb zeker geen afscheid genomem maar tot ziens gezegd. Eenmaal in suriname paramaribo geland te sijn werd ik opgehaald door paulien en haar vriend voor mij volslagen vreemden die ik via een meisje uit curacao de zus van de vriend van paulienheb leren kennen hier mocht ik die weken dat ik in suri verbleef blijven logeren. Ze waren wel aardig vooral die broer maar van paulien kreeg ik vanaf het begin geen hoogte eenmaal bij hun thuis een erg groot niet schoongemaakt huis kreeg ik een kamer tot mijn beschikking die erg stoffig was en een matras waar de veren uitstaken niet echt bevordelijk voor de rug maar nam er genoegen mee ik mocht daar tenslotte gratis wonen en het gebaar waardeerde ik hwel erg want ik ben voor hun net so vreemd.de dag erna regende het heel erg hard en kon ik niet anders dan binnen zitten wat ik niet zo erg vond want die gewrichten van mij werden nog niet beter helaas en door al dat gefeest in cura had ik de rust ook zeker wel nodig. Na goed uitgeslapen te zijn stond ik zonnig op ik ben samen met de man des huizes naar de stad gereden hier heb ik eerst lekker ontbeten en vervolgens ben ik de stad gaan bezichtigen wat ik erg mooi vind aan suriname is het contrast tissen arm en rijk dit is erg groot je hebt niet zoals in nederland een rijke buurt met alleen maar villas maar gewoon een groote villa naast een huisje wat naar 1 windstoot al om kan liggen en die koloniale woningen die de nederlanders vroeger bouwden prachtig gezicht om te zien later de dag ben ik naar het huis gegaan en heb ik weer in bed gelegen om eerlijk te zijn voelde ik me in dat huis net iets te veel het was ook best wel druk twee schatten van een kinderen dat wel maar ik kon helaas niet mijzelf zijn daar en liep op tenen. De dag erna ben ik een jongen tegen gekomen die ik al op tinder gesproken had plots in de stad tegen en ben met hem wat gaan lunchen ik had een leuke klik met hem en vroeg of hij met mij de wildernis in wou gaan een dagje en daar had hij wel oog na alleen moest hij nog wel toestemming vragen van zijn moeder waar hij de vakantie mee doorbracht zei ee super lieve surinaamse vrouw stemde hier in mee we zouden de volgende dag vroeg weggaan diezelfde dag hebben we nog inkopen gedaan want we wisten niet waar we terecht zouden komen dus hebben we een hele hoop voedsel mee genomen