ik heb stuk van colombia afgescheven

16 januari 2015 - Paramaribo, Suriname

Ik was blijven hangen in santa marta, ik heb daar een zweeds meisje ontmoet genaamt isabel zij was voor drie maanden in colombia. Ik had haar verteld dat ik die zaterfag naar cartagena zou vertrekken en zij had wel zin om met mij mee te gaan, ze was daar namelijk al eerder geweest en heeft daar een super tijd beleefd. De vrijdag voor vertrek zaten we lekker aan het strand te chillen en onszelf zo lekker aan het maken dat we besloten om meteen naar cartagena te gaan zodat we de zaterdag goed uitgerust daar konden feesten dus zo gezegd zo gedaan we hebben een busmaatschappij gebeld en die kwam ons een uurtje later oppikken om vervolgens 4 uurtjes van santa marta naar cartagena te rijden na een vermoeide rit in de koude airco en een leuke jongen genaamt manuel ontmoet te hebben kwamen we aan in de hitte van een super mooie authentieke stad deze stad staat ook op de wereldgoed erflijst en dat is niet voor niet erg mooie koloniale stijl met veel kleur. We zijn vanaf de bus met manuel en zijn vrienden meegelift naar ons hostel daar aangekomen hebben we gedoucht en zijn we de stad ingegaan om lekker op een terrassje te eten en later hebben we nog een dansje gemaakt in een afromuziek tent heerlijke muziek en heerlijke mensen er veel mensen die avond ook ontmoet de colombianen zijn erg nieuwsgierig leergierig en vriendelijk volk heb het die avond ondanks vermoeidheid super leuk gehad. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en een leuk tentje op gaan zoeken om te ontbijten daarna gingen we shoppen in de enorme hitte in de stad ik had twee jurkjes op het oog en wou deze kopen alleen mijn pinpas werkte niet dus zodoende moest ik naar de bank lopen om te pinnen, daar ontmoete ik een jongen die zei dat hij me die avond daarvoor al ont oet had maar blijkbaar door al die indrukken heb ik het niet meer meegekregen hij vroeg of hij met me mee mocht lopen en dat vond ik oke eenmaal in de winkel wou ik betalen maar pakte hij een stapel contant geld en omgerekend 60 euro betaalde hij voor mij, in eerste instantie wou ik dat niet hebbem want mannen verlangen vaak dan meer van je en daar had ik geen zin in dus wou me niet afhankelijk voelen van iemand maar isabel zij laat gewoon je bent een arme backpacker dus liet ik me even als een prinses behandelen hahah later liepen we met zij drieën verder en die boy wou links af richting zijn eigen hotel hij vroeg wat ik natuuurlijk al verwacht had of hij die avond met mij een drankje kocht doen tegen acht uur ik ben ermee ingestemd want kon hem niet pijlen beetje vreemde boy wat voor mij interessant word ik houd nu eenmaal van apartheid in een mens dan is het vaak nooit saai. Die avond stond ik om acht uur bij de winkele tegenover het hostel maar zag de boy niet staan en ben weer naar het hostel gegaan isabel had daar kennisen van dat jaar ervoor ontmoet en was aan het indrinken boven om het dak ik heb een drankje met ze meegedaan en wou samen een hapje eten met haar dus liepen we naar beneden toe, tot mijn grote verbazing stond die boy er hij had dus op de gok nog een uur gewacht. We zijn met zijn vieren naar de pizzaria gegaan en hebben daar lekker gegeten en ja hoor op het einde toen de rekening kwam haalde de boy zijn dollars weer uit zijn broek. Deze keer liet ik het niet toe en heb hem 50,000 pesos in de hand geduwt daarna zijn we nog wat gaan drinken maar ik gaf isabel een hint dat ik weg wou mijn vermoeden over die boy was dat hij gewoon aan de cokaine zat en ik dacht hij zal wel zoon type man zijn die naiefe meisjes lokt en dan mischien drug in de tas stopt jaa in colombia ben ik erg achterdochtig geweest op mijn hoede wat natuurlijk een leerles is voor mij ik vond ook dat die boy deed alsof ik zijn bezit was probeerde me hand vast te pakken enso waar ik totaal geen behoefte in had. Nadat we hem hebben afgepoeierd zijn we een half uurtje op bed gaan liggen isabel was te moe om nog uit te gaan maar ik had nog energie voor tien dus ben lekker alleen de stad ingegaan. Heb het die avond super leuk alleen gehad ik was namelijk niet lang alleen en kwam die Oostenrijker en twee duitster tegen die ik op tyrona parque was tegengekomen en met hun ben ik naar de club gegaan en heerlijk die nacht gedanst. De volgende dag heb ik geluncht met een colombiaanse jongen die ik vrijdag ontmoet had en waar het mee klikte alleen ik merkte ook dat hij mij ook er probeerde te claimen en al deed alsof we een getrouwd stel waren maja verder wel gezellig gehad en die avond heeft hij me in de taxi naar het colombiaans gezin gebracht waar ik erg gastvrij werd ontvangen