curacao weekend

7 november 2014

Zaterdag ochtend moest ik om negen uur beginnen maar zat redelijk ver van mijn huisje af in jong bloed ong 15 minutjes rijde maar met de bus 2 uur ongeveer haha. Ik heb mijn collega geappt of hij me daar wou oppikken en naar het werk wou rijden gelukkig stond hij al met tien minuten op de stoep hij te laat ik nog op tijd vond het zo lief van hem. Ik kwam op het werk en heb eerst maar een kopje koffie gehaald want had nog geen drie uur slaap gehad oo wat was ik moe en oo wat had ik een kater van de zon het had geregend in de morgen waardoor het benauwd word en het was ook nog is wind stil. Ik heb 1 rondje strand gedaan in vijf uur en elvis en ik hebben heerlijk afgekoeld in de zee ja ja het is hard werken hier mensen willen hier niet hard werken 1 door de hitte die op je bolletje schijnt en twee het salaris wat velen te weinig krijgen het eten is hier duur de huur is vanaf 400 tot 1200 per maand drank is hier goedkoop waardoor velen zich aardig beschenken de electra gas en water zijn hier hoog vooral electra omdat er 1 maatschappij is dus geen concurrentie en kunnen vragen wat zei willen. Mijn werktijd is tot twee maar ben tot half twee gebleven was zo erg moe en had honger. Ik moest nog een ujrtje wachten bij thuiskomst want sonia gaf een heerlijke massage aan iemand later toen ze klaar was heb ik even wat gegeten en ben toen naar salina gegaan om kleding te shoppen ik had dit beter niet kunnen doen want zag gewoon dubbel van vermoeidheid en passen als je flink bezweet bent gaat bijna niet toch ben ik niet met lege handen de deur uitgegaan ik heb een sexy blauwe strakke lange broek gekocht zodat mijn kondje gezien mag worden want billen zijn hier super hot op het moment het is echt de nieuwste mode en dan kom ik aan met mijn kippenkontje in een veelste losse harem broek haha. Voordat ik terug reed heb ik nog een pizzabroedje bij de chinees gehaald want was te moe om te kokkerellen de oudere mensen die hele dagen voor de winkel zitten te chillen warschuwde mij dat ik extra moest oppassen want ook hun zagen dat ik scheel keek van vermoeidheid en het was waar ik ben als een dolle dwaas terug naar jan tiel gereden en was blij dat ik veilig thuis was met mijn scootertje ik heb mij broodje opgegeten en ben om zeven uur naar bed gegaan want was die avond uitgenodigd om te gaan stappen rond tien uur dus had de wekker op 9 uur gezet blijkbaar was ik zo vermoeid dat ik om half 11 wakker geschok en de wekker niet gehoord of gewoon uitgedrukt had in slaperige toestand ik keek op mijn telefoon en die boy had niet eens gebeld dus belde ik hem op maar hij nam niet op. Ik was erg teleurstellend want als je een afspraak maakt hoef je niet eens zo zeer op tijd te komen maar bel even af als je geen zin meer hebt. Ik begon op dat moment mijn lieve vrienden thuis te missen want die zijn altijd eerlijk down to earth met mij zeggen wat ze denken en laten niet gewoon niets van zich horen ik ben op bed gaan liggen en dacht bij mezelf hoe veel waarde die mensen voor mij hebben thuis family vrienden juist als je iets op het moment niet hebt mist waardeer je ze enorm ik dacht bij mezelf na ik ben deze reis niet gaan maken om alleen maar te gaan stappen en lang leven de lol te hebben in de club met een cocktail dat kan ik thuis ook wel doen in de weekenden feest ik daar ook op los maar dat zijn momenten dat je jezelf eigenlijk voorbij looppt een gelukszalig moment en de volgende dag kom je gewoon weer in de dagelijke sleur en realiteit en is er alleen maar een herinnering over. Ik merkte dat ik twijfelde over dooreizen naar colombia en heb de knoop doorgehakt die nacht want wil hier niet in een routine komen ik wil uitdaging, nieuwe dingen zien en weer een nieuwe cultuur leren kennen dus vertrek ik eind november naar colombia barraquilla, cartagena en medellin. Ook ben ik stil gaan staan wat ik nou eigenlijk wil gaan doen als ik weer terug kom in nederland ik wist voor mijn reis al dat ik na mijn reis daar niet kan aarden en die gedachte blijft er is zoveel meer ondanks dat als je ergens een tijd bent je altijd wel weer iets nieuws en verfrissends wilt want alles word uiteindelijk weer gewoon tenminste als je niet blijft hangen in wat je doet en weer nieuwe dingen bij leert en nieuwe doelen aan jezelf stelt. Terwijl ik dit nu schrijf weet ik ook waar mijn angst ligt en dat is een GEWOON leven leiden waar veiligheid en afhankelijkheid aan gebonden zijn en met de menigte meegaan zoals heel veel mensen doen leven volgens het standaard boekje dit is niet wie ik ben. Ik ben een onafhankelijk persoonlijkheid ik wil zeggen die weet wat ze wilt dat weet ik niet maar ik weet wel wie ik ben 80% en dat is een meelevend sympathiek liefdevol mens die andere mensen in hun waarde laat en geniet van die mensen op hoe ze zijn en daar ook veel uit wil halen om hoe ze zijn en daarvan leert en waar ik me voor openstel ik merk wel dat ik altijd veilig heb geleefd en altijd de goede dingen zie van de mens en de slechte wil negeren waardoor je soms gekwetst kan worden die naïefe kant van mij waardoor ik vaker op mijn bek ben gegaan die ik nu vanuit mijn ooghoeken in een vreemde omgeven beter kan zien dat er wel veel oneerlijkheid is en dat niet iedereen het beste met elkaar voorheeft dat veel mensen zo doen door er zelf ook beter uit te worden of beter door gaan voelen. Ik merk dat ik nu beetje begin af te dwalen er zitten zoveel vragen in mijn hoofd die ik nog niet kan beandwoorden helaas maar dat komt nog wel dit is een groeiproces naar het echt volwassen worden. Morgen zondag reis ik met mijn collega naar west punt om daar de mooiste strand van kurzou te bekijken. Ik loop een klein weekje achter met schrijven maar kan mij elk moment nog goed herinneren

1. Opa en oma:
    7 november 2014
    hallo thary,dit was weer een mooi verhaal en ik was er een beetje emotioneel van,want je ziet dat niet alles rozengeur en maneschijn is ook niet op curacao en dat is het nergens in de wereld waar je ook naar toe gaat.oost west thuis best moet je maar denken en weten dat er thuis mensen zijn die veel van je houden en het goed met je voor hebben. je komt er nu achter dat je familie en vrienden hebt waar je op terug kunt vallen. je merkt dat nu en dat is goed en volwassen wordt je vanzelf wel een keer.je geniet nu maar lekker en inderdaad stappen is wel eens leuk maar het moet leuk blijven en geen gewoonte in het leven zijn.
    opa is even een kruik voor mij aan het maken want het wordt weer een stuk frisser in bed haha.
    nu ik ga eindigen een fijn weekend en tot de volgende keer.
    p.s. je schrijft erg leuk en misschien is er wel een schrijfster aan je verloren gegaan haha
    pas goed op jezelf en doe geen dingen waar je spijt van krijgt
    liefs en een dikke kus van ons doei doeiiiiiiiiiiiiiiiii