de tweede week op curacao

26 oktober 2014

Afgelopen maandag stond ik op met een ontzettende kater van die paar drankjes die ik zondag gedronken had foei had dit al een hele tijd niet meer gevoelt en wil dit ook niet meer voelen was erg futloos geen energie om wat te gaan doen. Ik had mezelf voorgenomen om de strandtentjes hier op jan tiel af te gaan in de hoop dat ze hier werk voor mij hadden maar dacht als ik met zoon beroerde kop bij hun langs ga maak ik zeker geen kans. Ik was ook erg emotioneel die dag had even met mama en reza op facetime gezeten dus konden hun mijn gezeur even aanhoren voelde me daar na meteen een stukje beter en besloot om een lekkere koude douche te nemen en de kop op mijn gezicht te plaatsen weg met die wallen en dichte ogen. Na opgefrist te zijn ben ik bij de managers het kantoor binnen gestapt en meg een positieve vibe weer weggegaan ik had echt dat ik wel bij 1 van de 3 aangenomen zou worden want kreeg te horen dat ik mijn mail deze dagen goed in de gaten moest houden. Later ben ik met sonia nog naar de drogist geweest want kamde mijn haren al dagen met de vork omdat ik mijn borstel schijnbaar bij andy had laten liggen en we zijn bij de surinamer een grote portie nassie gaan halen zodat ik eten voor drie dagen had ik ben rond negen uur gaan slapen want had de knollen echt op. Dinsdag heb ik het lekker rustig aangedaan ben ik ben naar het strand geweest samen met een jongen die ik hier heb leren kennen was erg gezellig lekker gechilt stukje gereden iets van de omgeving zien uiteindelijk kwamen we bij een oud verlaten huis om er in te gaan zag het er spooky uit en er waren stukken vloer uit dus je kon op weinig plekken lopen toen ik er binnenkwam kreeg ik een beklemmend gevoel in mijn hoofd drukkende pijn heel erg apart later vertelde josh mij dat het een ziekenhuis was voor de slaven die lepra hadden en die daarin wedden gestopt vandaar denk ik ook die drukkende pijn veel leed is daar gebeurt stond er daarna pas echt bij stil later b op de avond heb ik nog een beetje gechilt en ben gaan slapen. Woensdag was ik vroeg mijn bedje uit en ben naar de bushalte gewandeld in de hoop dat de bus snel langs kwam ma naar drie kwartier wachten kwam er nog geen bus langs er kwam opeens een auto langs en dacht iets bekends te zien de auto draaide meteen om richting mij en tot mijn verbazing dook hyrich uit de auto een jongen die ik ken van twee jaar geleden ooit een paar dates mee gehad hij vroeg waar ik heen moest en heeft me even erheen gebracht ik kwam bij skoeters aan wou daar een scooter gaan hiren voor een dagje om het eiland te bezichtigen hier als je 16 bent mag je er eentje hurem ondanks dat ik niet zeker weet hoe het met de verzekering gaat je krijgt wel een wa verzekering maar als je zelf brokke maakt moet je zelf betalen ik durfde het wel aan ik zou voor twee gaan uitkijken dus heb er eentje meegenomen die dag was gewelding ik ben overal heen getuft het was heerlijk moest trouwens wel goed smeren want met die hitte op een scooter gaat het erg snel op mijn tere blanke huidje. In de middag ben ik even langs huis gegaan om wat te gaan eten en even lekker in de schaduw bij te komen en heb toen weer de scooter gepakt richting pirate bay want wou andy ophalen van zijn werk en daar nog even op een mooi rustig strand een frisse duik te nemen ik moest ongeveer 15 km toeren om daar te komen en over de hele drukke grote brug rijden wat ik niet durfde puur door veel verkeer en de hoogte leek het me niet veilig, onderweg naar de brug ben ik via punda gereden op een gegeven moment reed ik 50 en stak er zomaar een hond over ik kon nog net op de rem trappen en hem ontwijken jeej mijn hartslag pompte net zo heavy pff erg geschokken hierdoor maar gewoon verder gereden ik ben uiteindelijk ook niet over de hoge brug gegaan maar looppas over de pondjes brug om na otrabanda te gaan en weer verder over de grote weg naar pirate bay uiteindelijk op plaats ter bestemming gekomen helemaal klef van het zweet en trillend van de kick hier op de scooter een leker duik genomen door de golven. Toen het al donker werd was andy klaar met werk en zijn we samen op de scooter naar zijn huis gereden daar een kleffe vette pizza besteld niet super lekker maar als je trek hebt eet je alles ik ben bij andy blijven slapen want hij wou niet hebbem dat ik in mijn eentje nog over straat ging in het donker omdat er grote kans is in zoon wijk als daar achtervolgd te worden en dat je dan geen scooter meer hebt. Na een korte nacht weer wakker te zijn geworden ben ik richting caracas baai vertrokken en heb daar een prive strand opgezocht moest eerst de berg op en vervolgens weer af erg rustig gereden hier want het is niet zo scooter bestendig om 1 uur heb ik de scooter weer terug gebracht en heb weer een dik uur op de bus gewacht tot ik mee kon rijden naar jan tiel. Ben nog even naar het strand gegaan duikje genomen en daarnaa opgefrist met een kpide heerlijk douche want ik zou die avond bezoek krijgen van tyroonlee voor salsa les hij kwam om 8 uur aan op zijm moter en hebben kennis gemaakt ik vond het meteen een aardige jonge man erg rustig en kat uit de boom kijkend we heben wat gepraat en toen begonnen we met de theorie van het dansen hoe herken je de merengue bachacha salsa en kizomba toen ik dat een beetje doorhad zijn we alles dansen doorgenomen en ik moet zeggen ik liet me met de ogen dicht door hem leiden ik vond het erg leuk en ondanks al het gezweet genoten van deze nieuwe ervaring. We zouden de vrijdag naar vegas gaan om het geen van ik geleerd had in de praktijk uit te brengen. Helaas werd ik die dag best beroerd wakker met hoofdpijn en pijn in de buik niks hielp er tegen moest gewoon even rusten van mijn lichaam die het maandelijke vrouwen gekut moest doorstaan