de eerste drie dagen op curaçao

19 oktober 2014

Om half negen ging de wekker af en hebben samen ontbeten en zijn naar het strand gereden andy is duik instructeur alleen dan met duikscooters had er zelf nog nooit van gehoord. Hij aan hetbwerk en ik die tijd maar vertoeven op het strand hmm heerlijk het was een mooi rustig strand er waren een tiental dames ochted ochtend water gymnastiek aan het doen een erg leuk gezicht om naar te kijken. Ik lag een beetje te liggen en er kwam een gevoel in mij op dat ik gelieve hoe aardige jongen andy ook is niet dertig dagen bij hem wil wonen puur omdat ik een gevoel had zo afhankelijk te zijn voor curacao woonde hij ver van de bewone wereld en het srand af ik zou niet zo even 1 2 3 een duik kunnen nemen en zou afhankelijk van de bus zijn ook het huis benauwde me een beetje omdat alles potdicht zit daar en alarm systemen denk als meisje zijn alleen een geen prettige buurt woonomgeving dus heb mijn tablad erbij gepakt en ben gaan zoeken voor andere woonruimte. De eerste nacht heb ik het perfect gehad veilige buurt dicht bij strand en supermarkten een lekker plekje om tot rust te komen en te genieten van de tuin die bij het huis zit en natuurlijk een erg lieve vrouw des huizes met haar schattige knuffelbare zoontje van bijna 5 maar helaas voor een maand veelste duur wonen ik heb het haar een fb berichtje gestuurd en gevraagd of ik voor een goedkopere prijs toch daar mocht gaan wonen en ze kwam als oplossing dat ik bij haar in huis mocht in haar dochter haar kamer die in nederland studeert maar dat wou ik liever niet want zo had ik nog steeds geen privacy. Maar in het huisje is ook haar massage salon dus een bron van inkomen ik heb haar gevraagd hierin tegemoet te komen en weg te gaan als zij afspraken had voor massages en alsnog in haar hutje studio te mogen zitten voor 1000 gulden dertig nachten dit vond te uiteindelijk geen probleem en had ik de wwoonruimte die goed voelde voor mij deze omgevig en dame geven mij rust en ik weet dat ik veel van haar kan leren en dat het geen toeval is dat juist zei op mijn advertentie gereageerd had. Op het strand terug te komen ik heb in totaal tien uur daar geluierd heel erg vermoeiend zo in de zon hele tijd omdraaien haha. Ik ging rond 12 uur aam de bar zitten en ben met een hele leuke surinaamse man aan de praat geraakt die mij veel heeft verteld over hey leven in curaçao waar hij jaren gewoont heeft en het leven in suriname deze man frits genaamd heeft een positieve vibe op mij achtergelaten en zei dat we elkaar zoudem treffen in suriname daar was hij zeker van ds ik ben benieuwd zou wel erg leuk zijn hij ging weg en wou me een knuffel vragen maar dat was niet nodig want dat ging al vanzelf hij zij tegen mij terwijl we elkaar vasthielden dat zo een knuffel hoorde te zij ik lette op wat er achter zijn rug afspeelde en hij keek achter mijn rug om of er geen gevaar loerde dat was het doel achter een knuffel vertelde hij me en ik vond dat erg mooi verwoord. Later die middag ging ik weer op strandbedje liggen en zei gedag tegen die gozer (marco) die naast me lag, ik ben met hem aan de klets geraakt en hij trakteerde mij op coctail en ik hem later ook hij was super gezellig was hier samen met zijn vriendin 2 weken terug op de bonnefooi heen gekomen en hebben werk gezocht ken wouden hier vier maanden gaan werken en dan door midden amerika gaan reizen ik heb van hem een paar tips gekregen waar je goedkoop kan uit eten en kan drinken leuke barretje en info over willemstad ik wou die dag erna ook daar heen en vroeg of hij zin had mee te gaan omdat hij toch vrij had en zijn vriendin wel moest werken die dag. Dat leek hem wel leuk en hebben nummers uitgewisseld en hij zou me de volgende dag om 11 uur oppikken ondertussen was het al half zeven en andy was klaar met werk we zijn samen naar de chinees gegaan nasi met beef gehaald en in de auto opgepeuzeld later hebben we mijn spullen opgehaald en heeft hij me weer naar jan tiel gebracht. In de auto op weg hebben we goede gesprekken gehad en voelde me in ene keer erg verdrietig omdat ik mijn family en vrienden miste maar dat gevoel missen is alleen maar goed want ik weet zo dat ik enorm van het thuisfront houd ook al mis ik nederland zelf niet het leven buiten nederland is zoveel mooier het mooie weer houd je buiten en in nederland leven we grotendeels van het jaar binnen en doen we niks meer naast werken om behalve de weekenden. Op jan tiel aangekomen merke ik dat de stroom was uitgevallen en dit zou waarschijnlijk nog twee uur duren ik heb die twee uur nog fijn kunnen praten met sonia over mijn gevoel en het mens zijn en hoe je het gelukkigst kan zijn van binnen en dat je alles wat er gebeurt zelf in de hand hebt en je eigen keuzes hierin maakt ieder voor zich erg fijn allemaal wat kan zij mooi vertellen zeg. Na dit gesprek ben ik lekker gaan slapen alweeer een mooie confronterende dag