derde week curaçao vervolg

2 november 2014

Maandag heb ik voor het eerst gewerkt ik begon om negen uur en stond al half 8 op ik merk zowiezo altijd aan mijzelf als het zonnetje schijnt ik echt een ochtend mens ben terwijl ik in nederland op de dagen dat ik niet werk zo tot 2 uur kan blijven liggen. Ik ben om half negen naar morena hotel gegaan daar drink ik elke dag een kopje heerlijke koffie en vervolgens naar het werk. Er was nog niemand daar toen ik aankwam want ik was volgens curacaose begrippen optijd rond kwart over negen kwam michael een student van 24 jaar die al drie maandjes hier op het eiland werkt. Het eerste wat hij tegen mij zei was stel je er niet teveel bij voor hoor het is erg rustig hijnpakte zijn laptop en ging beetje op facebook hij moest nog een beetje wakker worden want hij had een grote kater van de dag ervoor vertelde hij maar hier leer je daar wel mee leven overdag werken en zonnen en elke avond stappen tenminste de studenten. Ik ben die ochtend 1 keer over het strand gewandeld ook hier was het rustig en heb wat mensen aangesproken en de buggy tours mondeling proberen te verkopen verder heb ik mijn dienst uitgezeten eerste indruk was niks aan want tijd duurt lang als je niks doet en je neus is na 1 keer peuteren ook al leeg. Verder die dag heb ik lekker gezwommen en gegeten en in de avond heb ik nog thuis gechilt en ben gaan slapen. De dinsdag was ik zelf wat te laat op het werk, er was nu een andere collega aan het werk Elvis genaamt een man van in de veertig echt een oude vrijgezel mooi lichaam oud maar goed gezicht echt een man van de zee altijd iets met water boten zeedieren gedaan bandana om het hoofd stoere vent en erg aardig en grappig. We hebben eerst wat flyers uitgedeeld en later zei hij kom we gaan zwemmen ga je leren snorkelen dit vond ik natuurlijk helemaal geweldig want ik houd van de zee en de onderwaterwereld had nog nooit koraal riffen in het echt gezien en was dol enthousiast. Op ongeveer 20 meter zwemmen lag er een groot gezonken schip op de zeebodem ik probeerde er heen te duiken alleen merkte ik dat ik dit nog niet trok kwa zuurstofinhoud en de druk op het hoofd het schip lag toch ong 10 meter diepte schat ik. Na verder zwemmen kwam ik de mooiste gekleurde vissen tegen en de koralen leken wel van goud , elvis vertelde me dat als ik zou duiken echt niks aan mocht raken zowiezo voor bescherming van het koraal maar ook voor eigen veiligehid bepaald koraal is vlijmscherp maar ook een koraal die branderig gevoel geeft en waar je blaren van krijgt een soort berenklauwen alleen onder zeeniveau ik zag papagaai, tijger, en roodbek visjes in 1 woord super. In de middag ben ik nog even wezen zwemmen en daarna samen met sonia power yoga beoefent dit was erg zwaar terwijl ik dacht dat yoga juist heel relax zou zijn nou mooi niet dus zweet gutste alle kanten op. Woensdag was het een drukke dag ik was weer eens te laat op het werk en elvis en nog een paar collegas stonden al met zoon 50 colombiaanse, braziliaanse mensen te introduceren over se snorkel tours ik heb snel mijn wetsuit aangedaan en ben gaan helpem we gingen met de eerste groep de zee in ik bleef met de mensen die niet zo ver en zo diep durfde te zwemmen over bij het ondiepe koraal. De tweede groep durfde gelukkig wel alle mensen te zwemmen en mocht ik mee de hele tour rond hiernaa volgede er nog een groep van 15 amerikanen uiteindelijk was het al half vijf voordat ik naar huis ging. Thuis heb ik wat gegeten en ben even gaan slapen want zou rond half elf naar cabana beach gaan met terrence. Na het slapen gedoucht en omgekleed en wat gedronken en een beetje gedanst na cabana zijn we naar tmf geweest maar eerlijk gezegd vond ik de sfeer niet super mensen hadden het wel zeker naar hun zin hoor maar ik denk doordat het binnen was klein en druk ik het daardoor minder vond en gewoon beetje dance muziek rond 3en zijn we naar het hutje gegaan en hebben nog tot een uur of zes gepraat met elkaar haha vooral T zat op de praatstoel maar ik luister graag zo kom je meer achter de persoonlijkheid hij is niet zoals vele manne zijn op dit eiland heb voor de paar weken dat ik hier ben al aardig wat dates gehad en hij is anders en praat je niet meteen het bed in denk ook niet dat ik zijn type ben hoor haha wel voor friends hij is wel een man waar ik op val en wil er voor waken dat ik niet verliefd word ook al zou ik dat toch niet moeten tegenhouden maar mezelf is een keer laten gaaan kijken hoe dat uitpakt. Hij is intelligent, vastberaden, heeft droge vorm van humor, zijn uitstraling,hij is erg lief, duidelijk, bedachtzaam,eigenzinnig, apart, krachtig en zelfverzekerd en meelevend haha jeej hij zal nog wel meerdere eigsnchappen hebben maar zo komt hij op mij over. Ik ben juist tegen over gestelde van hem in bepaalde dingen en vaak ik relaties (vormen) is het juist fijn dat je tekorten worden aangevuld of dat je er van leert maar dit zijn eigenschappen die ik gewoon erg waardeer ik vergeet de belangrijkste en dat is respectvol naar mensen i like nou genoeg hierover anders dwaal ik af tis gewoon een mooi mens en ben blij dat ik hem heb leren kennen niet meer niets minder. De donderdag morgen had ik het zwaar nog geen twee uur geslapen en was rond tien over negen op het werk gelukkig kwam er geen cruises binnen dus hoefde ik mijn laatste energie niet in het zwemmen te steken maar heb gewokn lekker de tijd uitgezeten beetje geappt en koffie gedronken net zo chill tussen het chillen door nog even snel de scooter opgehaald en nog even met mijn zusje geskypt want zij is 19 geworden die dag merk wel dat ik haar ontzettend erg mis onze band is gewoon zo close zo sterk mis zowiezo opa oma en mijn moeder heel erg op bepaalde momenten maar dat is goed voor mijn leerproces het echt volwassen worden ben altijd zelfstandig geweest en op mezelf maar nu helemaal alleen in nederland was ik nooit alleen ik dwaal weer af en merk dat ik emo word haha jeej wat ben ik bezig met mijzelf en met het leven hierom heen de samenleving mensheid maar ook wie ben ik wat wil ik echt heb ik altijd een schild om mezelf heengedragen mijn uiterlijk is zo veel anders dan mij eigen ik. Sonia de dame des huizes leert me ook zoveel en laat me stilstan bij de fouten de fouten di goed zijn de fouten waar ik o zoveel van groei iets heeft me hier naar deze plek toegebracht dit alles heeft zo moeten lopen. Om terug te komen op die donderdag ik ben vroeg gaan slapen want had wat in te halen. Vrijdag heb ik weer chil gewerkt lekker gekletste met collega elvis en collega lemi, lemi is ook een super leuke grappig jongen met een vrolijk gezicht en een lekkere babbel als hij praat lach ik ongeacht wat hij zegt we hebben samen papiaments geleerd en gedanst van muziek op de radio dit allen onder werktijd vrijdag avond had ik eerst een borrel van giovanni (werkgever) die jarig was erg gezellig van half vijf tot 7 geweest allemaal leuke collegas een gezellige boel daar en werd erg welkom geheten. Ik wou eigen, ijk voor het donker thuis zijn want gelieve niet in bet donker met de scooter puur veiligheid (veel dronken mobilisten achter het stuur weinig regels) hoor van velen zolang je nog kan lopen kan je nog rijden helaas word het gauw donker hier en moest ik in donker terug was erg spannend dosis adraline aangemaakt maar goed thuis gekomen . Om negen uur had ik een afspraak via badoo gemaakt ik was aan het wachten opnhem buiten want had bij derde drempel afgesproken kwam er in eens een hond de weg over die waren al 10 minuten aan het blaffen omdat ik dicht bij hun terein stond ik ben normaal niet bang voor hongen maar ben op zoon electriciteit kastje gesprongen en blijven zitten maar wat blijkt zit een soort van glasvezel achtige stof op want ontzettend prikte in mijn benen dit vond ik niet leuk en geleerd dat je niet over op kan klimmen in een vreemd land deze stekelige brandige pijn heb ik een dag mee rond gelopen. De date kwam eerste gezicht aardige jongen pasr gouden tanden in alvast het pensioen voor later we reden richting mambo boulevard en ik kwam er in de auto achter dat hij aarig van de kaart was reed te hard en roekeloos over de weg voelde me al niet veilig toen we op parkeerplaats stonden schonk hij zichzelf al dubbele wodka in voordqt we naar de cocktail bar gingen fles was ook al meer dan half leeg in de bar dronk ik een mojito in een half uur op hij een long island icethee in nog geen tien minuten en daarna dubbele wodka ik wist dat andy ook naar mambo ging en heb hem geappt gelukkig hij was daar ben samen met die boy naar hem gelopen en heb hem voorzichtig afgepoeierd puur om de alchol zou echt niet meer met hem terugrijden en er was geen gesprekstof hij deed erg cool maar naderhand kreeg ik berichtje dat ik hem gebruikt had terwijl dat niet zo was maja lekker laten gaan ik heb die avond een rare avond gehad het was erg rustig en voelde me een beetje afhankelijk in 1 keer van andy ook al was dit niet zo in zijn ogen ik heb verplicht in zijn huis geslapen terwijl die vriend me wel thuis wou afzetten maar andy reed en zei dat de auto niet goed daarvoor was eenmaal bij hem thuis sliep ik in vijf minutjes