deel twee tyrona parque

3 december 2014 - Cartagena De Indias (Distrito Turístico Y Cultural), Colombia

Dus na een hele nachtbwakker te hebben gelegen werd het eindelijk licht dus 6 uur was het. Ik heb even gewacht tot alli klaar was met zich opfrissen en daarna zijn we verder gewandeld richting cabo jean het is maar goed dat we die avond daarvoor niet waren gaan wandelen want het was toch een klein uurtje wandelen door smalle weggetjes en redelijke heuvels uiteindelijk in cabo jean aaangekomen hebben we daar een lekkere fruitcocktail gedronken en kwamen we de belg thomas weer tegen ik vroeg hem wat zijn plan was en hij wou naar een plek gaan (de naam ben ik er van kwijt) wat in totaal meer dan 5 uur wandelen was berg opwaarts maar het zeker de moeite waard zou zij n vanwegen het uitzicht wat je zou hebben en een soort van verloren stad zou zien hutjes waar nog mensen wonen soort van indianen mij leek het welnwat ondanks dat ik moe was, was ik optimistisch gestemd ook logisch want je bent in een super mooie natuur wat je de rust geeft en het was ondertussen pas negen uur ofzo dus dan zouden nwe zowiezo voor het donker bij de uitgang zijn. Alli wou liever gaan zwemmen maar uiteindelijk stemde hij toe als hij maar af en toe zijn jointje kon roken. We liepen van cabo jean een pad in die we moesten volgen volgens de eigenaar van het camping hutje na een klein stukje lopen begon het al berg op waards maar het was niet zomaar een pad nee het was een stenen pad kan het beter een keien rotsen pad noemen want ze waren super groot ik moest mijn sandalen uittrekken om grip te kunnen vinden en omhoog te klimmen want met die schoenen gaat dat niet eerlijk is eerlijk na 30 meter zat ik na mijn gevoel aan mijn max foei wat was dat zwaar de temperatuur van de jungle het broeikaseffect gelukkig moedigde thomas mij aan om door te gaan, op een gegeven moment op 200 meter berg op waarts kwamen er gigantische rotsblokken met dieptes van ze a achter met schat ik waar je in kon vallen je had geen hpudvast an de bomen ofzo alleen die gladde rotsen ik heb mezelf echt getilt met 1 voet linker rots en hand en recht voet rechter rots en zo 2 meter ongeveer om hoog geklommen wauw wat gaf dat een kick maar ook omdatje op dat moment zo sterk bent lijkt wel onmenselijk (onsterfelijk) wel erg eng hoor als je de afrond ziet en ook nog eens erg smal ik had niet dikker moeten zijn town ik eenmaal boven was heb ik mezelf maar een schouderklopje gegeven hihi erg trots dat ik was. Maar ik had nog niet de top bereikt was pas ruim een uur aan het klimmen. Een half uurtje later kwam er een rots van wel 2 meter hoog vier meter in de breede schap ik er hing een touw en we moesten maar zien om boven te komen thomas ging als eerste en had er al erge moeite mee, ik durfde niet zei dat ik het niet kon en de kracht niet had en dat touw niet vertrouwde hij bleef me pushen and pushen maar ik twifelde aan mijn eigen kunnen want als ik zou vallen zou ik hoog vallen en naar achter op mij hoofd en anderhalfe meter voor de rots was ook afgrond en niet zoon klein beetje. Maar ik wou ook niet terug gaan want dan zou ik falen voor mezelf en zou ik de top niet te zien krijgen maar keuze tussen leven en dood lijkt makkelijk maar toch koos ik voor mijn eigen kunnen en probeerde erin te geloven ik had die andere rots ook overwonnen dus why deze niet ik zette mijn voeten tegen de rug van de muur en hing verticaal waar ik mezelf omhoogtrok met armspieren en been spieren haha nu ik dit schrijf krijg ik weeer die kick ah fijn uiteindelijk na twee en half uur klimmen bereikten we de top met super uitzicht op zee en jungle daarnaa mesten we weer naar beneden en bereiketen we halverwege de verloren stad dit steld eerlijk gezegd niet veel voor een maar rieten huisjes haha maar het uitzicht wat we gezien hadden en het doorzettingsvermogen wat ik bij mij zelf zag waren het zeker waard toen moesten we de tweede berg nog pakken die achter de eerste stond dat was echt drama haha met een lach want o wat was het heet en banauwd dan merk ik wel dat ik kettingroker ben pf haha maar daarvan ook het puntje bereikt en dat uitzicht was zo ongeloofelijk mooi ik heb alles opgenomem op video en camera en in mijn gedachten blujft het er voor altijd zitten. De klim naar beneden was ook erg zwaar omdatbje best steil naar beneden gaat en overal waren modderbaden dat stuk heb ik toch weer de sandalen aangetrokken inverband slangen ofzo. Eindelijk zagen we weer een huis wat betekend dat je dichtbij bewoonde wereld bent uiteindelijk 5 en half uur gelopen todat we de uitgang betraden wat was ik happy en ik was niet de enige haha we hebben nog wat bij een cafetje gedronken en hebben de bus gepakt richting santa marta dit was geen gewone bus maar een bus waar eindejaarsstudenten inzaten er werd gezongen en gelachen en spelletjes gespeelt wat een lol daar en super tof dat we gratis mee mochten reizen met hen na anderhalf uur gezelligheid werden we gedropt in santa marta bij het voetbal stadium helaam was onze hike trip nog niet afgerond ongeveer tien blocks moesten we lopen om bij een restaurantje te komen en ik rook al zo lekker na twee dagen geen douche te hebben genomen gelukkig voor de eigenaar van het rastaurant had het gedn klangen vpwant half 6 is er nog niks te doen in de restaurants want anders had ik ze weggejaagd met mijn geur hahah later zijn allie en ik naar het hotel gegaan daar heb ik een heerlijke koude douche genomen en me met veel zeep gewassen totdat ik in 1 keer gigantische schok want er zat een spin in mijn heup aaaaaahhhhhhhh had mijn haren nog in de sop staan maar heb douchen uitgezst en ben met een handdoekje om me heen naar beneden gerent daar moesten ze erg op mijn lachen want het was maar een teek en die konden ze er zo uit trekken alleen ben ik er self nog niet gerust over hoop dat de teek iet voldoende zieknes heeft ingespoten na diit alles was ik oververmoeid en ben in bed gesprongen wat een dagen super