Curaçao zon blauwe lucht heldere zee

15 oktober 2014

Mijn eerste stappen op het eiland, het is alsof ik thuis kom alsof ik hier altijd heb gewoont dit gevoel heb ik never ever gehad in een vreemd land begin al meteen met dromen ondanks da ik met een lange broek en lang shirt met lange mouwen binnen kom en het zweet bij plaatsen naar beneden kwam waar ik niet wist dat ik daa ook kon zweten . Ik liep met mijn backpack gelijk naar de eerste bar naast de airport en bestelde een ice thee metbeen heerlijk peukie erbij want had meer dan 15 uur niet gerookt oo heerlijk snel een andere blouse met korte mouwen aangetrokken in de bar. Een erg leuke meid achter de bar verwelkomde me erg en vroeg of ik hier net was aangekomen en of ik hier al vaker was geweest ik vergelde haar hoe het zat en vroeg haar of zei nog slaapruimte wist voor 1 nacht want dit had ik nog niet gefixt. Ze vroeg het aan een paar locals en belde zelf voor mij een heer met een pensioen daar kon ik terecht volgens haar en was ook nog is low buget, zelf was ik ondertussen ook aan het kijkem op facebook (durf te vragen op curaçao) ap. Hier kreeg ik meteen reacties op maar mijn oog ging naar een dame die een studio kamer had bij jan thiel. Ik vroeg de chick achter de balie wat zei zou doen en vertelde dd kosten wat ik daar moest betaal voor een nacht 44 gulden ze zij d
DOENn mooie omgeving leuke buurt dus heb de dame van fb een berichtje gestuurd dat ik er met ongeveer een uurtje zou zijn. Ik kon taxi nemen voor 35 gulde of met de bus en nog overstappen hoe bezweet en moe ik was koos ik voor de bus deze was ma 1 gulden en 70 cent want reis low buget ik moest vanaf het vliegveld naar punda ik daxht is maar klein eiland de chick achter de bar had gezegd is ver vanaf hier maar had daarom gelachen ik daxht er is niet ver op een klein eiland maar heb in de bus nog even aan haar gedacht want om in punda te komem was al bijna een uur rijden vanaf punda reden er bussen naar caracasbaai en die kant moest ik uit naar jan thiel want daar woonde die mevrouw. Ik moest erg naar de wc en een man die zei ga maar bij mac donald plassen dan loop ik wel met je mee zo gezegd zo gedaan hij gaf me later zijn nummer voor als ik nog x hulp nodig had ik hem kon bellen. Bij de bus aangekomen kwam ik erachter dat mijn peuken nog in de wc lagen en wou nieuwe kopen maar wist niet waar dus vroeg het aan een localse dame oo zegt ze die kant uit maar meisje ik loop wel mee erg lief allemaal eenmaal daar aangekomen peuken gehaald nog even met een man gekletst en weer terug naar de bussen gelopen een andere dame zij dan moet je nog een uur wachten dan pas komt jou bus hahah na een uur wachten zag ii de bus en wou opspringen om mijn bus te pakken voordat hij door zou rijden zei die vrouw meisje doe maar chill over een half uur gaat de bus pas weg tranquilla hhaha dit moment merkte ik ja dit is echt curaçao past bij mij want ik ben zelf ook nooit op tijd en houd niet van de tijd. Eindelijk na drie kwartier ging de bus toch echt weg en met een goed half uur was de bus in de straat waar ik moest wezen maar eenmaal uitgestapt te zijn kreeg ik de heen en weer kon het huis niet vinden het was e1 maar er stonden alles nummers door elkaar heen uitgeput was ik zware backpack bezweet weinig water en moed zakte in mijn schoenen schreeuwde een keer en dacht wtf ik ga liften meteen stopte een man en zei stap maar in ik breng je wel oooo wat was ik blij met deze man na een kwartier te hebbem gereden de nummers alles kris kras door elkaar heen de man vertelde dat dit echt bij curaçao pas geen structuur ooo niet fijn maar toch wel zo heerlijk want structuur ken ik zelf ook niet echt. Na het huis gevonden te hebben heb ik hem een dikke knuffel gegeven n0en bedankt en vervolgens een dikke knuffel aan die vrouw van het huis en haar zoontje zoo warm welkom was dit ze vroeg of ik honger had waarop ik jaaa zij en heeft wat eten klaargemaakt een heerlijkse zelfgekochte nassie van de toko jammie jammie daarna liet ze mij de blokhut zien ooo mijn mond viel ervan open wat een mooie ruimte en wat een heerlijk geuren fijne energie in het huis ze had er een massage ruimte van gemaakt met een massage tafel massage bed en een heerlijk bed waar ik zou gaan dromen die nacht echt erg gezegend met dit alles mooie douche en een klein keuken tje erbij buiten een lounge bank en een hangmat zwembad in de tuin en de zee 2 km van het huisje af. Ik heb me na het eten lekker gedoucht opgefrist en een wandeling richting alberhijn gemaakt om alvast het nodige in te slaan ook voor als ik naar de neef van een vriend van mij ga waar ik de rest van mijn verblijf op dit prachtige eiland ga vertoeven. Na terug komst heb ik nog wat kleren uitgewassen en ben gaan slapen.

1. Mama:
    17 oktober 2014
    Heerlijk he zo, n eiland. Geen tijd waar je aan houden moet net iets voor jou. Ik moest wel ff lachen hoor hoe je het beschrijft. Kus