op naar curaçao de nacht van 13 op 14 oktober

15 oktober 2014 - Blankenheim, Duitsland

Rond 7 uur heb ik gister uitgecheckt bij het hotel en rond acht uur heb ik de taxi naar het vliegveld genomen want durfde niet alleen in het donker naar het busstation te lopen. Hetbwas een liefe stinkende uit zijn mond man van een afstand er leuk met hem gekletst in het spaans en weer nieuwe woorden en zinnen geleerd. Eenmaal op het vliegveld kreeg ik erge trek en wou wat eten halen maar alle restaurantjes zaten dicht helaas de dame achter de balie gaf aan dat er wel een mogenlijkheid was om te bestellen dus hem met grote ogen een normale pizza besteld acht stukjes eenmaal dat ik de doos in mijn handen kreeg gedrukt en hem open deed kwam er een dikke pizza uit de doos dat ik er maar drie stukjes van naar binnen kon werken nah ja het vulde tenminste later net als paar dagen ervoor zat hij me niet lekker in de maag dus ik eet geen pizza meer op deze reis alleen maar gezond voedsel. Toen ik eindelijk mocht inchecken elf uur deed de mevrouw achter de balie raar dat ze niks kon vinden over een ticket terug van curaçao naar ..... en dat ik het land zo niet in en uit mocht, gelukkig bedaxht ik me dat hans mijn tickets heeft uitgeprint voor de zekerheid niet omdat ik dit wou maar mijn opa en oma zeiden dat dat verstandig zou zijn dus deed het meer voor hun maar nu had ik er profijt van. Toen ging ik door de douane heen moest drie keer door de poortjes heen heb zelf niks te verbergen maar die vrouw achter het scherm keek me zo boos aan dat ik er bang van werd en mezelf zowat ging verdenken hahah nah ja niks aan het handje mocht doorlopen ik wou na die tijd even een plasje doen had ik mezelf opgesloten in de toilet na vijf minuten kreeg ik hem weer los na hard gebonkt te hebben na nog eens drie uur gewacht te hebben konden we eindelijk het vliegtuig in er stond al een lange rij en ik stond ergens achterna, werd er omgeroepen dat alleen de first class naar voren mocht komen waaronder ik als buitenlander en ook nog wel een hollander voelde ik mezelf behoorlijk lullig schaamde me zelf voor dat ik first class vloog want werd zo voorgetrokken op de andere mensen terwijl ik geen haar beter ben dan hen maar dan merk je ondanks dat ik ma as r een tientje extra heb betaald omdat een vriend die de ticket had geregeld een persoon binnen de organisatie kende dat geld machtig maakt waardoor anderen anders naar je gaan kijken het niet eerlijk is want waarom ik wel meer beenruimte en hun niet waarom ik eten en hun niet allemaal geld kwestie ook kwam er nog eens een enorme snob met een sexy stem naast me zitten een grote americaan die was wezen jagen in aArgentinië gewoon voor fun even heen en weer is gevlogen uit texas en het personeel niet eens aankeek maar wel hele tijd op het belletjw drukken onder de indruk was hij van mij omdat ik geen alcohol bestelde maar gewoon water pff wat een zakkenwasser beetje opscheppen naar mij. De steward die ons bediende was een goed uitziende schattige boy kwa gedrag leek hijnwel een beetje op de broer van een vriendin van mij hijnkwam zef uit panama we zaten stiekem beetje te flirten en briefjes uit te wisselen hahah later nadat ik van toilet kwam met hem gekletst en hij stelde voor mij uit te nodigen in Panama hier nee op gezegd omdat voor mij de doorreis al vast stond maar nummers uitgewisseld want hij wilt volgend jaar nederland bezoeken en dan is hij van harte welkom erg leuk zo die contacten maar word meestal ef gezegd maar niet gedaan dus ben benieuwd eenmaal in pananma geland weer drie uur gewacht op de airport voor het eerst een tropische regenval gezien en gehoord het ging er me een partij op had nniet graag buiten gelopen vooral benauwde klimaat en weer het vliegtuig ingeklommen voor een korte reis 2 half uur naar curaçao ook deze steward zocht sjans maar ben met open mond in slaap gevallen tot voor kort voor de landeping op eiland curaçao

1. Opa en oma:
    15 oktober 2014
    hallo thary, je mail gelezen en het was weer een hele tijd wachten en vliegen en kletsen met de mensen en zo doe je natuurlijk veel ervaring op en je leert de taal en de mensen.je bent nu in curacao en heb je al een hotelletje gevonden of als je langer wilt blijven misschien een appartementje,want de hotelletjes zijn ook duur denk ik.
    1 euro =2,31 Antilliaanse gulden
    1 dollar=ongeveer 1,80 Antilliaanse gulden.ze worden ook wel NALF of ANG genoemd,heb ik even op internet gelezen,dus dan weet je wat het waard is.opa is naar de tuin en ik ga nu ook. pas goed op jezelf,liefs en een dikke kus van ons doei doeiiiiiiiiii