mate hostel cordoba

11 oktober 2014 - Córdoba, Argentinië

Waar zal ik eens beginnen, bij mijn verkenning in cordoba wat is mijn indruk van deze stad? Ik had voordat ik deze reis begon geen verwachtingen dus tegenvallen doet het niet. Het is hier anders, anders in de zin van drukte, veel geluiden, veel geuren van bezine olie motoren en autos die kris kras door elkaar rijden mensen zijn gehaast hebben erg weinig kleur je merkt dat er armoede is de economie is hier in elkaar gestort waardoor ik als nederlander steenrijk ben 1 euro is gelijk aan 14 argentijnse pesos een nacht in dit hostel betaal ik 56 pesos per nacht met ontbijt dat is 4 euro ik moet er wel bij zeggen het is geen luxe ik slaap op een gammele hoogslaper op het hoogste bed en dat voor een draaikont als ik best wel eng. Ik ben vanmiddag een kopje koffie gaan drinken op een terras en er kwam een meisje na me toe ik zag haar al eerst voorbij komen maar ze liep terug en ze stelde zich voor als flor van de Italiaanse stad florencia ze zei dat ze journalistiek is gaan studeren en wou mij vragen stellen over de bussen ik gaf aan net te zijn aangekomen en nog niet in een overvolle bus had gezeten ze vroeg of ze bij me mocht gaan zitten en wou me wat vertellen over haar stad cordoba ze gaf me waarschuwingen dat ik in de avond beter niet alleen kon lopen en dat ik mijn tas in de gaten moest houden vooral voor de motorrijders want die trekken hem zo van je af en in de bus met al die drukte de tas stevig tegen je aan te drukken ook waar ik echt heen zou moeten gaan was grande sierra mucho naturlezas hoge bergen en rust drie uur met de bus van de terminal in cordoba ook een mooie plaats half uur rijden van de stad waar veel theatervoorstellingen worden gehouden na een tijdje met haar gepraat te hebben ben ik weer verder gaan lopen want ik wou mijn euros gaan wisslen eindelijk bij een cambia aangekomen te zijn wou ik 40 euro wisselen ik moest van hokje 1 naar6 gaan nadat ik mijn naam had opgegeven nou daar stond ik dan bij hokje zeg kwam die vrouw naar mij toe noemde mijn naam maar wees naar een andere mevrouw deze kwam naar hokje 6 toe mijn hart bonkte van spanning ik denk die wilt mijn geld aan die vreemde geven maar het bleek gelukkig niet zo te zij n want ze had twee stapeltjes geld bij haar pfff hhahhaha ik liep lachend de deur uit. 3 blokken verder te zijn gelopen met een fucking zware backpack echt geen pretje zoiets op je rug kwam ik bij mijn hostel aan daniel deed open en ik werd welkom geheten heb eerst wat te drinken gepakt en gewacht todat mijn bedje klaar was ik lig hier in een stinkende kamer ruikt echt naar gassen en benzine dat van buitenaf komt ik lig hier lekker wat uit te rusten want heb een zware yetlek en ik zit bij mezelf te denken dat ik ondanks dat ik geen luxe leven dacht te leiden in nederland wel een verwend nest ben vergeleken wat ik hier nu heb ik deel een wc met 32 huisgenoten die niet bepaald schoon is de douche komt koud water uit ik ben alleen zonder vrienden en family wat ik toch moeilijker vind dan gedacht in nederland woon ik alleen maar ben nooit alleeen er is altijd wel wat te doen of heb mensen over de vloer hier ben ik een lange gringo met blauwe ogen zonder family en vrienden en die mezelf nog niet verstaanbaar kan maken met de taal. Gelukkig begi t dinsdag mijn studie spaans en maak ik kennis met buitenbeentjes zoals ik die ook alleen in een stad met 2000000 mensen zijn en ga ik tango lessen krijgen. Mijn doel is voor nu is leren ik zal en moet vloeiend spaans kunnen spreken ik blijf nog een half uurtje liggen en dan ga ik maar is een restaurantje zoeken om een hapje te gaan eten

1. Mama:
    11 oktober 2014
    Ik ben trots op je schat je doet het toch maar allemaal. In zo een grote stad in je eentje zonder de taal goed te spreken. Vertrouw op jezelf dan gaat het vast wel goed komen. Dikke kus xx hvj
  2. Esther (fabje ;-) ):
    11 oktober 2014
    Lieve thary, stoer en dapper van je hoor !! Je bent gewoon over, het begin van een superreis !
    Leuk om je blog te lezen, en ga het zeker blijven volgen. Geniet ervan ! Dikke kus